Ինգա եւ Անուշ

09/06/2005 Նունե ՀԱԽՎԵՐԴՅԱՆ

Ինգա եւ Անուշ Արշակյաններն իրենց երգարվեստը «երաժշտական
հնէաբանություն» են անվանում, համարելով, որ ոճերի խառնուրդն ու մոռացված
մեղեդիներին երկրորդ կյանք տալն ավելի հետաքրքիր է, քան «հաջողության
հասնելու պարանոիկ ցանկությունը»: Երիտասարդ աղջիկների հնչեղ ձայներն ու
գունեղ կերպարները հիշվում են, սիրվում, իսկ երգերը՝ տարբերվում այն
միատեսակ տարափից, որը տեղում է ռադիո եւ հեռուստաեթերից:

Քույրերի երգերի եւ նույնիսկ արտաքին տեսքի՝ հագուստի եւ զարդերի մեջ
էթնիկ տարրեր կան: «Երգերում մաքուր էթնիկա չի էլ կարող լինել: Ինչքան էլ
ուզես նատուրալ անել, չի ստացվի: Քո նատուրան այս քաղաքում է, այն է,
ինչով հիմա ապրում ես»,- ասում է Անուշը: Նրանց ոճը եւ ջազի ազատությունն
ունի, եւ ժողովրդական մեղեդիների պարզությունն ու կիրքը, եւ դասական
երաժշտության կանոնակարգված զսպվածությունը: Դա իրենց ոճն է՝ ինքնատիպ ու
անկեղծ: «Շատ բան ենթագիտակցությունից է կախված: Հաճախ երգի նյութ գտնելու
համար էքսպեդիցիաներ ենք անում: Կարող է միանգամից 300 երգ հավաքենք,
բերենք ու լսենք: Անգիր երբեք չենք անում, քանի որ անգիր անելը գիտակցական
աշխատանք է: Սպասում ենք մի քանի օր, մեկ էլ հանկարծ մի երգ կամ մեղեդի
սկսում է հիշողության հատակից լսվել»,- ասում է Անուշը, ով զուգերգի
կազմում ստեղծագործական աշխատանքի եւ երգերի ձեւավորման պատասխանատուն է:

Հետաքրքիր աշխարհի համար

Անուն վաստակած եւ հաճախ շրջագայող հայ երգիչները՝ Հայաստանից դուրս
համերգներ կազմակերպելով, գրեթե միշտ հաշվի են առնում, որ իրենց լսարանը
հայերից պետք է բաղկացած լինի, եւ համերգային ծրագիրը հարմարեցնում են
«կարոտը սրտում» հայի համար: Միջազգային երգի ասպարեզ դուրս գալու, գրագետ
ներկայանալու եւ, ինչո՞ւ ոչ, աշխարհին հետաքրքիր լինելու սանդղակի
համաձայն ինչ-որ տեղ զբաղեցնելու համար հարկավոր է իմանալ. ո՞ւմ վրա
«ստավկա անել», ո՞վ է իսկապես հետաքրքիր եւ շնորհալի: Ո՞վ հեռանկար ունի:
Եթե երաժշտական նյութն ավելին թույլ չի տալիս, կարելի է մեկօրյա «աստղեր»
ստեղծել, սակայն երբ Հայաստանի սահմաններից դուրս գալով երկարատեւ ու
կայուն հաջողություն է ակնկալվում, նյութն էլ պետք է մրցունակ լինի: Հաշվի
առնելով հետաքրքրությունը էթնիկայի նկատմամբ, Արշակյան քույրերի
երաժշտությամբ համարձակ կարելի է աշխարհին ներկայանալ: Թարմ էթնո տարրերով
համեմված երաժշտությունը հետաքրքրում եւ հուզում է բոլորին՝ անկախ
ազգությունից: Աշխարհին ներկայանալու լավ առիթ Ինգան եւ Անուշն ունեցան
ԱՄՆ-ում, երբ Երգի թատրոնի հետ հյուրախաղերի էին մեկնել: Այնտեղ եւ
որոշվեց, որ պետք է ձայներիզ թողարկվի եւ մենահամերգ կազմակերպվի: 2000
թվականին լույս տեսած իրենց միակ ձայներիզում կային եւ՛ միայն իրենց ոճին
հատուկ, եւ՛ «մաքուր» էստրադային երգեր: Քույրերը գտնում են, որ Երգի
թատրոնի շնորհիվ դարձան ճանաչված, թեեւ սկզբում՝ հաշվի առնելով դասական
երաժշտության ուսումն ու սեփական կարծիքը, թերահավատորեն էին վերաբերվում
թատրոնի երգիչ դառնալուն: Առաջին մարդը, ում դիմել էին քույրերը, եղել է
Շուշան Պետրոսյանը, որն իրենց խորհուրդ է տվել Արթուր Գրիգորյանի մոտ
գնալ՝ ասելով. «Դա լավ դպրոց է»: Անցնելով այդ դպրոցը, նրանք ավելի
ունիվերսալ դարձան, սակայն այդ տարիների աշխատանքը այժմ համարում են
«թերթած էջ», որին վերադառնալ չեն ցանկանում: Ինգա եւ Անուշ Արշակյանները՝
երգելով Լոս Անջելեսում, հավաքել են բնավ էլ ոչ միայն հայերին: Զարմանալի
է, բայց իրենց այդ միակ համերգային ծրագրին ներկա գտնված ամերիկացիները,
աֆրո-ամերիկացիները եւ այլ ազգի ներկայացուցիչները մեկ տարի անց էլ հիշում
էին այդ համերգն ու հարցնում ամերիկահայերից՝ ե՞րբ են քույրերը նորից
գալու: Համերգից մի քանի ամիս հետո նոր համերգների հրավերներ եղան, սակայն
քույրերը հրաժարվեցին՝ կարծելով, որ նույն ծրագիրը կարող է ձանձրալի
լինել: Ռուսաստանում այս դուետը շատերը հայտնություն են համարում եւ
զարմանում, թե ինչո՞ւ իսկապես թարմ երաժշտական մոտեցմամբ աշխատող այդ
աղջիկները չեն ճանաչվում աշխարհում: Քույրերը երկար ժամանակ է ինքնուրույն
են աշխատում եւ զգուշությամբ մոտենում նոր պրոդյուսերի ընտրությանը՝
չցանկանալով երկարատեւ պայմանագրեր ստորագրել: Առաջարկները շատ են:
«Երաշխիք չունենք: Առաջարկները հաճախ անհասկանալի են եւ միայն
խոսակցությունների մակարդակի վրա էլ մնում են: Անգլիայից մեզ զանգահարեցին
եւ ասացին, որ ուզում են մեզ հետ աշխատել: Որտեղի՞ց էին մեզ ճանաչում,
չգիտենք,- ասաց դուետի ադմինիստրատիվ պարտավորությունները ստանձնած Ինգան:
Փորձելով իրենց ուժերով ներկայանալ աշխարհին, քույրերն իրենց ինտերնետային
կայքն են ստեղծել եւ ակտիվ նամակագրություն ունեն աշխարհի տարբեր
երաժիշտների հետ: «Լինում են տարբեր մրցույթների մասնակցելու հրավերներ՝
Ֆրանսիայից, Իտալիայից, նույնիսկ՝ Թայվանից: Չենք մասնակցում, քանի որ
ճանապարհածախսը մեր հաշվին պետք է լինի»,- ասում է Ինգան: Այսօր
Հայաստանում երգիչը կայուն եկամուտ է ունենում միայն ակումբներում
երգելով: Ոչ համերգները, ոչ էլ, հաշվի առնելով «պիրատներին», ձայներիզների
վաճառքը, թույլ չեն տալիս խոսել երաժշտությամբ վաստակելու մասին: Ինգան եւ
Անուշը, թեեւ Ամերիկայում ակումբներից մեկում կուբացի էթնո-ջազ խմբի հետ
Նարեկացու գործերն են երգել, իսկ Հայաստանում մեկ համատեղ համերգ են
ունեցել Արտո Թունչբոյաջյանի հետ, կարծում են, որ դա իրենց ուղին չէ:
«Մենք խուճապահար չենք լինում, երբ գումար չենք աշխատում, սակայն
հասկանում ենք՝ ժամանակ քիչ ունենք: Տարբեր դռներ ես թակում, եւ համոզված
ենք՝ անպայման որեւէ մեկը կբացվի»,- ասում են նրանք:
Շուտով ավարտվելու է երկրորդ ձայներիզի ձայնագրությունը, որը ամբողջովին
քույրերի ուժերով եւ գումարով է արվում: «Ինչը որ մեզնից է կախված՝ մենք
անում ենք: Նույնիսկ, գումար հավաքելու համար, մի քանի ամիս ակումբում
երգեցինք, թեեւ դա մեր սկզբունքներին դեմ է»,- ասում են նրանք: Երգերը
ձայնագրվում են կենդանի նվագակցությամբ: «Երաժշտությունը եւ վոկալը պետք է
real-time լինեն, որպեսզի կարողանանք մեր ուզած ազդեցությանը հասնել»,-
ասում է Անուշը: Պատրաստվող ձայներիզից բացի նախատեսվում է երգերի հիման
վրա նկարահանել DVD ֆիլմ-բեմականացում: Կլինի նաեւ համերգային ծրագիր:
Արշակյան քույրերը, Երգի թատրոնի բեմից երգելուց բացի, Հայաստանում
մենահամերգ չեն ունեցել: Այդ բոլորը դեռ ծրագրեր են, որոնք իրականացվում
են պրոդյուսեր Գրիգոր Նազարյանի աջակցությամբ: «Մենք դեռ պետք է իրար հետ
ծանոթանանք, ճանաչենք իրար»,- ասում են քույրերը, ովքեր վերջերս արժանացան
ՀՀ նախագահի խրախուսական դրամային մրցանակին, որը կոչված է աջակցել
երիտասարդ կատարողներին: «Ամեն ինչ փորձում ենք, – ասում են նրանք, –
«Gremmy»-ի կոորդինատները իմանանք՝ ժյուրիին կուղարկենք մեր երգերը»: